Domena noi.pl na sprzedaż!
tel. 662 97 05 27
biuro@noi.pl
Strona główna
| oferta | zamówienie | regulamin | pomoc | domeny | kontakt |
 
administracja
poczta-logowanie
ustawienia poczty
ustawienia konta
subskrypcja
Nowości w naszym serwisie na twój e-mail.
pomoc
I. Konfiguracja, modyfikacje i zarządzanie kontem WWW/FTP

  1. W jaki sposób mogę zalogować się do Swojego konta FTP aby umieścić na serwerze Swoją stronę?
    Posiadając np. konto "dom", aby się do niego zalogować należy podać:
    host: noi.pl - lub numer IP serwera (217.98.100.26)
    konto: dom (pełna nazwa założonego konta)
    hasło: ******* (hasło przesłane po zamówieniu konta, lub to na które zostało zamienione)

  2. Gdzie powinienem umieścić pliki html z moją stroną aby były widoczne w przeglądarce?
    Po zalogowaniu się na dowolne konto FTP widoczny jest katalog "public_html". Należy do niego wejść i w nim umieścić plik index (koniecznie małymi literami) z rozszerzeniem .htm, .html, .php. Jeśli plik index zostanie umieszczony w katalogu głównym widocznym od razu po zalogowaniu się na konto, strona nie będzie widoczna.

  3. Wgrałem moją stronę na serwer, ale oglądając ją w przeglądarce nie widzę polskich liter.
    Przyczyną może być złe kodowanie znaków w dokumencie html. Aby prawidłowo kodować stronę należy umieścić w nagłówku:

    <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-2">
    lub
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1250">
    </head>

    Jeśli przy prawidłowym podaniu powyższych wierszy strona nie jest widziana prawidłowo oznacza to, że wcześniej strona była kodowana w inny sposób i należy zmienić nagłówek dotyczący kodowania lub przekodować całość tekstu.

  4. Czy można samodzielnie zmienić hasło do konta ftp?
    Tak. Program do samodzielnej zmiany hasła przez użytkownika FTP znajduje się pod adresem http://www.noi.pl/konto.html. Weryfikacja następuje po podaniu nazwy konta FTP oraz aktualnego hasła. Całość operacji zabezpieczona jest przy użyciu bezpiecznego protokołu SSL.

  5. Czy można samodzielnie zmieniać strony o błędach dla własnych domen?
    Tak. Dużą część ustawień apache (serwera www) można nadpisać, poprzez użycie .htaccess. Należy sobie stworzyć taki plik konfiguracyjny w public_html i tam wpisać:
    ErrorDocument 400 http://twojadomena.pl/blad/400.shtml
    ErrorDocument 401 http://twojadomena.pl/blad/401.shtml
    ErrorDocument 403 http://twojadomena.pl/blad/403.shtml
    ErrorDocument 404 http://twojadomena.pl/blad/404.shtml
    ErrorDocument 405 http://twojadomena.pl/blad/405.shtml
    ErrorDocument 406 http://twojadomena.pll/blad/406.shtml
    ErrorDocument 408 http://twojadomena.pl/blad/408.shtml
    ErrorDocument 410 http://twojadomena.pl/blad/410.shtml
    ErrorDocument 411 http://twojadomena.pll/blad/411.shtml
    ErrorDocument 414 http://twojadomena.pl/blad/414.shtml
    ErrorDocument 500 http://twojadomena.pl/blad/500.shtml
    ErrorDocument 503 http://twojadomena.pl/blad/503.shtml
    Oczywiście adresy plików są dowolne. Nie wszystkie kody błędów trzeba ustawiać. Będą wówczas działać te dla całego serwera.
    UWAGA !!! Powyższych plików nie należy umieszczać w podkatalogu errordocs, ponieważ jest on automatycznie mapowany na główny katalog błędów. Przykładowo może to być np. katalog public_html/blad i w tym przypadku adres strony będzie wyglądał tak:
    ErrorDocument 404 http://twojadomena.pl/blad/404.shtml

  6. W jaki sposób można dokonać listowania plików z danego katalogu na koncie ftp (podobnie jak w anonimowym ftp) ?
    Należy w danym katalogu utworzyć plik: .htaccess w którym należy wpisać polecenie: "Options Indexes".

II. Konfiguracja, modyfikacje i zarządzanie kontem pocztowym.

  1. Jak powinienem skonfigurować program pocztowy instalowany na komputerze (np. Outlook Express) aby móc odbierać pocztę ze Swojego konta?
    Aby odbierać pocztę z serwera przez program pocztowy należy przy nazwie konta wpisywać zawsze:

    konto@twojadomena.pl

    szczegóły >>

  2. Czy serwer obsługuje autoryzację SMTP? W jaki sposób skonfigurować program pocztowy instalowany na komputerze (np. Outlook Express), aby można było wysyłać pocztę?
    Tak, serwer obsługuje autoryzację SMTP. Aby wysyłać pocztę za pomocą programu pocztowego należy go odpowiednio skonfigurować.

    szczegóły >>

  3. Jak mogę zalogować się do mojego konta przez program do odbioru poczty przez WWW?
    Aby zalogować się do konta przez program do odbioru poczty przez WWW (program pod adresem http://poczta.noi.pl) należy podawać:
    Użytkownik: konto@twojadomena.pl
    Hasło: ******** (hasło właściwe dla tego konta)

  4. Dlaczego nie mogę zalogować się do Swojego konta i ściągnąć poczty poprzez program pocztowy?
    Powodem może być:
    a) źle wprowadzone hasło (jeśli zapomniałeś hasło, skontaktuj się z admin@noi.pl)
    b) źle skonfigurowany program do odbioru poczty (pamiętaj aby wszędzie wpisywać pełną nazwę konta: konto@twojadomena.pl - nie tylko pierwszy człon znajdujący się przed @)
    c) domena nie jest jeszcze przeniesiona na serwer noi (poczekaj, aż zostanie zmieniona delegacja domeny)
    d) korzystasz z dns byłego providera, u którego domena nadal jest wpisana w konfiguracji (usuń dns byłego providera)

  5. Czy mogę ustawić dla mojego konta opcję typu "wakacje" (automatyczną odpowiedź na otrzymanego e- maila)?
    Tak. Aby ustawić taką opcję należy ją odpowiednio skonfigurować w ustawieniach poczty (autoresponder).

  6. Jakie są moje adresy POP3 i SMTP?
    Serwery SMTP oraz POP3 mają postać:
    SMTP: noi.pl
    POP3: noi.pl

  7. Czy konta pocztowe są chronione przed wirusami?
    Tak. Na wszystkich kontach e-mail obsługiwanych na serwerze zainstalowane jest komercyjne oprogramowanie skanera antywirusowego. Działanie programu polega na wykrywaniu wirusów i ich automatycznym usuwaniu. Po usunięciu takiego wirusa zarówno do odbiorcy jak i nadawcy wysyłana jest informacja o zawirusowanej poczcie zawierająca dane nadawcy oraz odbiorcy wiadomości. Baza wirusów skanera uaktualniana jest nawet kilka razy w ciągu dnia w związku z czym daje on 99% skuteczności.

  8. W jaki sposób skonfigurować program pocztowy, aby wykorzystywać bezpieczny protokół SSL?
    Aby wykorzystywać możliwość przesyłania wiadomości za pomocą SSL należy dokonać odpowiednich ustawień w programie do odbioru poczty np. Outlook Express.
    Przykład ustawień w przypadku Outlook Express:
    1) ustawienia dokonuje się w:
    Narzędzia / Konta / Właściwości (właściwe konto) / Zaawansowane
    2)
    a) Poczta wychodząca SMTP - port 465
    x (zaznaczenie) - ten serwer wymaga bezpiecznego połączenia SSL
    b) Poczta przychodząca POP3 - port 995
    x (zaznaczenie) - ten serwer wymaga bezpiecznego połaczenia SSL
    Uwaga !!! W przypadku programu Outlook Express 6.0 mogą wystąpić błędy przy konfiguracji usługi SSL.

III. Modyfikacje i korzystanie z narzędzi zainstalowanych na serwerze.

  1. Gdzie i w jaki sposób mogę administrować moim kontem www?
    Program do administrowania kontem znajduje się pod adresem www.noi.pl, na podstronie "ustawienia konta".
    Pozwala on na:
    • zmianę hasła do konta
    • skorzystanie z wyszukiwarki domen
    • sprawdzenie logów serwera
    Aby się zalogować należy podać:
    Login: nazwa konta
    Hasło: ******* (hasło przesłane po zamówieniu konta, lub to na które zostało zamienione)

  2. Gdzie i w jaki sposób mogę administrować moim kontem e-mail?
    Program do administrowania kontem znajduje się pod adresem www.noi.pl, na podstronie "ustawienia poczty".
    Pozwala on na:
    • zmianę hasła do konta
    • ustawienie regół przesyłania poczty
    • ustawienie powiadomienia SMS
    • ustawienie autorespondera (automatycznej odpowiedzi)
    Aby się zalogować należy podać:
    Nazwę domeny: nazwa domeny (np. noi.pl - to co znajduje się za znakiem @)
    Nazwę użytkownika: nazwa konta (to co znajduje się przed znakiem @)
    Hasło: ******* (hasło przesłane po zamówieniu konta, lub to na które zostało zamienione)

  3. Pod jakim adresem znajdują się statystyki stron na serwerze?
    Statystyki stron znajdują się pod adresem http:// stat.twojadomena.pl. Szczegółowe statystyki sa dostępne po wybraniu danego miesiąca. Statystyki można zabezpieczyć hasłem w programie administracyjnym. Statystyki są odświeżane co 60 minut.

  4. Gdzie i w jaki sposób mogę administrować moimi subdomenami?
    Edycja subdomen jest możliwa w programie znajdującym się się pod adresem www.noi.pl, na podstronie "ustawienia konta".
    Subdomena jest przypisana do tego konta FTP i odwołuje się do konkretnego katalogu na tym koncie (katalog podany przy zakładaniu subdomeny). Aby pod adresem subdomeny była widoczna nowa strona należy na danym koncie FTP w podanym katalogu umieścić plik index . Dostęp do wszystkich stron odbywa się przez to samo konto FTP.
    Pozwala on na:
    • dodawanie nowej subdomeny:
      a) po kliknięciu "Dodaj domenę" należy podać odpowiednie parametry:
      - nazwa subdomeny np. "info" + domenę do której jest to subdomena np. domena.pl (przykład: info.domena.pl)
      - podkatalog np. "info" (podkatalog na danym koncie FTP w którym należy umieścić plik index, aby pod adresem subdomeny wyświetlała się nowa strona)
      - hasło (hasło dla użytkownika postmaster do programu ustawień poczty umożliwiającego dodawanie do subdomeny kont pocztowych np. biuro@info.domena.pl)
    • modyfikacja ustawień subdomen:
      a) dla każdej subdomeny poprzez program WebAs można zmienić:
      - katalog w którym umieszczamy stronę
      - hasło dla użytkownika postmaster do programu HostAs
    • usuwanie subdomen:
      aby usunąć daną subdomenę należy ją zaznaczyć i wybrać opcję "Usuń zaznaczone"
    Aby się zalogować należy podać:
    Login: nazwa konta
    Hasło: ******* (hasło przesłane po zamówieniu konta, lub to na które zostało zamienione)

IV. Korzystanie z dodatkowych skryptów (chat, wyszukiwarka, księga gości, licznik, formularz).

  1. Jak mogę umieścić na stronie dodatkowe skrypty oferowane przez noi.pl?
    Wszystkie skrypty instalowane dodatkowo na każdym koncie FTP posiadają szczegółowe opisy w jaki sposób je zainstalować oraz przykłady ich wykorzystania w postaci gotowych stron html. Pliki z opisem znajdują się w katalogu public_html/cgi-bin/ dokumentacja natomiast przykłady ich użycia w katalogu public_html/przyklady. Prosimy dokładnie zapoznać się z konfiguracją skryptów.

  2. W jaki sposób mogę zmienić prawa do skryptów cgi na serwerze i jakie mogą być inne przyczyny nie działania moich skryptów?
    a) skrypty cgi są uruchamiane na prawach użytkowników ftp, poprzez program suexec.
    Wymaga on aby:
    • właścicielem plików był tenże użytkownik ftp
    • prawo do pliku cgi było maksymalnie 755.
    • prawa do katalogu cgi-bin i podkatalogów były maksymalnie 755.
      W przeciwnym wypadku wyświetla się "error 500"
    b) skrypty muszą być przesłane poprzez ftp w trybie tekstowym, nie binarnym !!!
© Copyright by Graffart '2002-2005